2014 - 25 de febrer

JORNADA ''LA INNOVACIÓ SOCIAL''

El 25 de febrer, es va celebrar al servei d’Innovació, Recerca i Desenvolupament, (Qu4drant.0), la jornada “LA INNOVACIÓ SOCIAL – El rol de les entitats públiques i privades” coorganitzada per Fundació Mina i l’Ajuntament de Terrassa,

Marià Galí, President del Patronat de la Fundació Mina, i de MINA, Aigües de Terrassa, va presentar la Jornada i als participants on, a més de les ponències: «La innovació empresarial i la innovació social: nous mercats amb impacte social» de Xavier Marcet, President de Lead To Change, i la taula rodona «Experiències d’innovació social a les empreses», en la que hi van participar Ignasi Fainé, Director de Reputació i RSC d’Agbar, Sergi Figueres, Director de  Worldcoo, Ignasi Ferrer, Director general de Eat Out Group i  Avel·lí Martorell,  Secretari general i jurídic de MINA, Aigües de Terrassa, moderats per Ricard Valls, Director de Zohar Consultoria&Marketing Social.

Julián Ugarte, jove emprenedor de Xile, Fundador i Director Executiu del SocialLab latinoamérica, va pronunciar la conferència: «La innovació social i el rol de les organitzacions». Ugarte, a més de conferències a prestigioses institucions com la Universitat de Harvard, ha estat un dels expositors, com a únic invitat llatinoamericà, en el fòrum “Partnering for innovate solutions for sustainable development”, organitzat pel Consell Econòmic i Social de l’ONU (Ecosoc) presentant la seva iniciativa Socialab, plataforma d’emprenedoria social disruptiva.

La jornada va registrar un gran èxit de públic que va omplir a vessar la sala. Abans de la cloenda a càrrec de L’Il·lm. Sr. Jordi Ballart, Alcalde de Terrassa, el periodista Ivan Sánchez, Director Adjunt de Media Responsable va presentar les conclusions següents donant per fet que cada organització ha de fer el seu propi camí en Responsabilitat Social.

• La innovació no només s’ha de plantejar des d’una perspectiva econòmica. Per a que sigui realment estratègica s’ha de plantejar també des d’una perspectiva social.
• No hi ha innovació sense risc, però el major risc és no innovar.
• La innovació social no és nova, el que és nou és la seva urgència.
• Les empreses no poden innovar soles. Per implementar la innovació han d’anar de la mà dels seus grups d’interès.
• Per innovar és necessari introduir a l’organització una sèrie d’eines que ajudin a reflexionar a l’equip.
• La innovació social permet canviar el món.

La Jornada va acomplir el seu objectiu que era aportar experiències internacionals i nacionals d’innovació social a les empreses i organitzacions, analitzar com des d’aquesta es poden produir resultats d’impacte social i contribuir a que la innovació social passi a formar part dels processos d’innovació i canvi a les empreses i organitzacions.

Veure video

Descarregar PDF