2013 - 20 de novembre

El dimecres 20 de novembre, es va celebrar la desena conferència organitzada per Fundació Mina i, sota el títol “LA NECESSITAT DE SER MÉS EFICIENTS EN L’ÚS DE L’AIGUA I L’ENERGIA”, el conferenciant, reconegut expert en els temes relacionats amb la política de l'aigua, Catedràtic de Mecànica de Fluids a la Universitat Politècnica de València i Doctor Enginyer Industrial i Llicenciat en Ciències Físiques, va desenvolupar aquest tema suportat amb les estadístiques de creixement de la població, necessitats hídriques de la societat actual i la necessària reorientació de la política d’inversions i despeses, per concloure amb la no sostenibilitat del sistema actual i la necessària i imprescindible recuperació dels costos de la gestió en la política tarifària.

Cal apostar per un sistema hídric sostenible ja que i tenint en compte que cada cop som més població, també cada cop les necessitats d’aigua i energia amb el sistema actual no seran assumibles i cal que siguem més eficients en la gestió d’aquests recursos finits.

Destacar que el Sr. Enrique Cabrera Marcet, amb arrels familiars a Terrassa, a més, ha estat president de la Comissió d'Experts en Sequera del Ministeri de Medi Ambient (2004 - 2006) i avaluador i revisor de projectes dels programes marc de recerca de la Unió Europea en l'àrea de recursos hídrics i gestió de l'aigua. Ha publicat uns 300 articles tècnics i editat 26 llibres en el camp de l'Enginyeria i la Gestió de l'Aigua. Director de 14 tesis doctorals, una d’elles, “Influencia de los costes del agua y la energía en la renovación de tuberías” va estar premiada l’any 2010 amb el “Premi Tesis Doctoral” que anualment convoca el Col•legi Oficial d’Enginyers Industrials de la Comunitat Valenciana.

“ÉS IMPRESCINDIBLE RECUPERAR ELS COSTOS DE LA GESTIÓ DE L’AIGUA”, PRINCIPAL CONCLUSIÓ DEL CONFERENCIANT, EL CATEDRÀTIC ENRIQUE CABRERA.

La conferència, davant un públic que va omplir tota la sala, es va desenvolupar en la Sala Fòrum del Diari de Terrassa

Veure vídeo