2011 - 19 gener

El dimecres 19 de gener, es va celebrar la setena conferència del cicle Aigua, Societat i Sostenibilitat, que va pronunciar la Sra. Cristina García-Orcoyen, a la sala Fòrum del Diari de Terrassa, sota el títol: “La política mediambiental (pública i privada). Com afectarà la crisi econòmica mundial?”, i que va presentar el nostre President l’Il•lm. Sr. Pere Navarro.

La conferenciant, ha dut a terme els darrers 25 anys, una intensa tasca en el camp del desenvolupament sostenible, tant en organitzacions públiques com privades i actualment és la Directora Gerent de la Fundació “Entorno-BCSD España”, una organització líder mundial en sostenibilitat, de la qual són membres 200 empreses internacionals.

Ha estat Secretària General del Fons Mundial per a la Naturalesa (ADENA/WWF España), Vice-Presidenta del Consell Assessor de Medi Ambient de la Unió Europea i diputada al Parlament Europeu fins 2004, any en que rep del Congrés dels Diputats el Premi a la millor trajectòria parlamentaria de l’any, en matèria de medi ambient.

En la seva intervenció va destacar que les polítiques mediambientals, en l’actual marc global, són un aspecte clau en la competitivitat tant de les empreses com dels països. En aquest sentit, va considerar que l’afectació pressupostària en les polítiques mediambientals, provocada per la situació de crisi econòmica era conjuntural, ja que el camí cap a l’assoliment d’una economia sostenible i respectuosa amb el medi és irreversible, perquè és imprescindible per al propi desenvolupament econòmic i perquè, en sí mateixa, la sostenibilitat és generadora de riquesa i s’hi havien destinat ja importants inversions i recursos.

Ja en el torn de preguntes, va expressar la seva confiança, en l’èxit de la futura conferència de Rio de l’any 2012 per al desenvolupament sostenible (Rio+20) i també es va referir, entre d’altres qüestions que se li van plantejar, a la necessitat d’un pacte d’Estat en relació a temes estratègics per al desenvolupament com en l’energètic, que havia d’incloure un debat seriós i actualitzat sobre l’energia nuclear i a la necessitat d’una major conscienciació dels consumidors i de la seva capacitat decisòria.

Van assistir gairebé un centenar de persones, que van omplir la sala.

Veure video

Setena conferència del cicle ''Aigua, Societat i Sostenibilitat'' a càrrec de la Sra. Cristina García-Orcoyen, Directora Gerent de la Fundació ''Entorno-BCSD España''.