2011 - 18 d'octubre

Aquest dimarts 18, es va celebrar la vuitena conferència del cicle Aigua, Societat i Sostenibilitat, que va pronunciar el Sr. Antonio Cerrillo, a la sala Fòrum del Diari de Terrassa, sota el títol: “CANVI CLIMÀTIC. Cap a on anem?, que va presentar el nostre President l’Il•lm. Sr. Pere Navarro.

El conferenciant, reconegut periodista en temes de medi ambient del diari La Vanguardia, ha cobert diversos esdeveniments internacionals en matèria de medi ambient com la cimera del desenvolupament sostenible de Rio de Janeiro (1992), o les conferències de canvi climàtic vinculades al protocol de Kioto, entre elles les celebrades a Buenos Aires (2004) i Montreal (2005). Ha rebut el premi del Fòrum Ambiental del 2002 que concedeix el Col•legi de Periodistes de Catalunya i el premi nacional de Medi Ambient 2004 que concedeix el Ministerio de Medio Ambiente, en la categoria de Periodisme Ambiental.

En la seva conferència va tractar el periodisme en el món del medi ambient, destacant el paper informatiu i el formatiu en vers els lectors i la societat civil, el paper del món polític davant els esdeveniments passats i sobretot els futurs amb les grans incògnites i perills que s’estan detectant, principalment en el gran debat que sobre el canvi climàtic es va produir amb la publicació del quart informe avalat per l’ONU, per a finalment abordar el problema de l’aigua que patim en general i en concret a Catalunya, destacant-ne les discrepàncies polítiques actuals, com per exemple el cas del riu Ebre, així com les situacions d’insolidaritat i debat que es van viure arrel de la darrera sequera. En la seva intervenció va destacar el paper de l’ex Ministra Cristina Narbona al reclamar més informació i formació de la ciutadania. La Sra. Narbona, va ser la conferenciant en la tercera edició d’aquest cicle de conferències de la Fundació Mina.

En les seves conclusions va remarcar, com a necessitats, la importància de replantejar la política referent als rius, modernitzar els sistemes de reg en l’agricultura i racionalitzant-los, efectuar un veritable anàlisi del cicle de l’aigua, equiparant el cost públic amb d’altres subministraments com l’electricitat, i que en les campanyes d’estalvi es culpabilitzi menys el consum domèstic doncs ha arribat al mínim i no és per on cal actuar per a reduir el consum d’aigua.

Un cop més la sala es va omplir amb gairebé un centenar d’assistents.

Veure vídeo