Fundació Mina presenta l'estudi ''TERRASSA VISTA PELS SEUS CIUTADANS''

L’enquesta assenyala que el 37% dels egarencs creuen justificada la gestió privada d’alguns serveis públics, enfront del 28% que està totalment en contra

Un 83% dels terrassencs mostren un alt grau de vinculació afectiva amb la ciutat
Segons aquest estudi, l’aigua és el subministrament bàsic més ben valorat per la ciutadania, amb una mitjana d’un 7,1.

La Fundació Mina ha encarregat una enquesta sobre Terrassa que porta per títol "Terrassa vista pels seus ciutadans" en el marc del programa de commemoració dels 175 anys de Mina, amb l'objectiu d'aprofundir en el coneixement de la ciutat i el seu desenvolupament ciutadà. L’enquesta, que s’ha presentat aquest matí en un acte a l’Arxiu Tobella, assenyala que el 83% dels enquestats afirma estar molt o bastant satisfet de viure a Terrassa. Els ciutadans destaquen com a atributs que és una població tranquil·la, acollidora i agradable.

Així mateix, l’enquesta posa de manifest que un 37% dels terrassencs creuen justificada la gestió privada d’alguns serveis públics, enfront del 28% que està totalment en contra. En referència als subministraments bàsics, l’aigua és la que obté la millor nota pel que fa a la satisfacció ciutadana, amb una mitjana d’un 7,1. El 24% dels enquestats atorguen un 9 o un 10 a la seva gestió i un 39% entre un 7 i un 8. Els serveis públics municipals, entre els que destaquen els mercats, les funeràries, els autobusos, l’enllumenat públic o els aparcaments obtenen tots una nota inferior.

Pel que fa als aspectes que més preocupen els egarencs, la inseguretat es situa en primera posició, amb un 13,5%. El segueix l’atur amb un 12,5% i posteriorment la neteja dels carrers i la recollida d’escombraries, amb un 10,5%. L’enquesta reflecteix que els ciutadans de Terrassa no perceben el subministrament i la qualitat de l’aigua com un problema, ja que aquesta opció no supera l’1,5%.

Els ciutadans també han valorat la gestió del govern municipal. La nota atorgada és un 6,3% de mitjana, dada que baixa fins al 5,5% després de la valoració dels serveis públics.

A l’acte de presentació de l’enquesta, el  president de la Fundació Mina, Marià Galí, ha destacat que l’objectiu d’aquest informe és “disposar i facilitar un estudi que ajudi a construir Terrassa i que, per això, es posa a disposició de la ciutadania.” Fundació Mina ha encarregat aquesta enquesta com una acció més en el marc del programa de commemoració dels 175 anys de Mina. Joan Montané, soci director de l'empresa encarregada de l'enquesta TIME Consultants, ha exposat la sistemàtica i desenvolupament de la mateixa.

Seguidament i moderat per Xavier Marcet, historiador, Pedro Millan, director de Diari de Terrassa, Montse Prat, directora dels Canals Municipals i Joan Manel Oller, director de MónTerrassa, han mantigut un interessant col·loqui/debat sobre els resultats i les percepcions dels Terrassencs.

Dossier resum de l'enquesta:

Descarrega’t l’enquesta aquí: www.aiguesdeterrassa.com