VISITA A CASALS D'ESTIU

El regidor de Serveis Socials i Joventut, Noel Duque, i el president de Fundació Mina, Marià Galí, han visitat els esplais que les entitats INSOC GUADALHORCE i TU TRIES organitzen al CEIP Ramón i Cajal de Terrassa  (la primera per a infants i la segona per a joves amb diversitat funcional). La visita s’emmarca dins el conveni que van signar el passat mes de juny la Fundació Mina i l’Ajuntament de Terrassa, segons el qual Mina col·labora en les activitats dels casals.

Els responsables dels casals han explicat les experiències del dia a dia i les tasques que s’hi desenvolupen, i han mostrat les activitats que fan els diferents grups, adaptades a les seves edats i necessitats.

Així, mentre els més grans del casal d’INSOC Guadalhorce han sortit per fer activitats a l’exterior, els més menuts han fet jocs i manualitats diverses, encaminades a posteriors usos per al mateix casal. En el cas del casal Tu Tries, han pogut veure de prop la tasca dels educadors i monitors dels diferents grups de joves, alguns amb discapacitats severes.

Noel Duque i Marià Galí han tornat a informar sobre el conveni de col·laboració i les diferents línies d’actuació.

El conveni signat entre Mina i l’Ajuntament, tal i com han recordat avui Galí i Duque, preveu la formació de monitors de temps lliure. La Fundació Mina finança el 50% del cost de 35 beques de formació per a l’obtenció del carnet de monitor/a en el lleure, així com el títol oficial de Certificat de Professionalitat de dinamitzador d’activitats de temps lliure educatiu infantil i juvenil, emmarcat en el ‘Pla de formació en el Lleure’. Aquesta iniciativa, a banda de donar un cop de mà a les entitats, busca alhora facilitar una possible sortida laboral als joves de la ciutat.

Així mateix, el conveni també permet que els nens i nenes que participen en els casals d’estiu puguin tornar aquest any a gaudir de les activitats de piscina, que es van suprimir pràcticament el darrer any degut a l’elevat cost que suposava la contractació de personal. Això és degut a que l’acord signat contempla que la Fundació Mina es farà càrrec de la despesa de contractació del servei de socorristes, incloent tant el sou com el material específic (roba, material mèdic, desfibril•lador).

veure video

Activitat al INSOC Guadalhorce