Fundació torna a col·laborar amb Càritas

Càritas Diocesana de Terrassa i la Fundació Mina han signat el conveni de col·laboració per al 2017.
En compliment del conveni, Fundació Mina dóna suport al programa d’Inserció Sòcio-Laboral i Borsa de Treball “Fem la Feina”, destinat a dones immigrants o autòctones, d’entre 23 a 51 anys, en risc d’exclusió social.
Aquest programa és continuador de la tasca ja iniciada fa tres anys, amb el “Dona obre’t camí”, i té com a objectiu l’acompanyament i formació específica en la recerca de feina.

Fundació Mina i Càritas Diocesana de Terrassa han signat el nou conveni de col·laboració, pel qual la Fundació Mina participarà per segon any en el programa Fem la Feina de Càritas, destinat a afavorir la integració de la dona nouvinguda.
L’objectiu general del programa és conscienciar sobre la necessitat d’adquirir els coneixements i les tècniques necessàries per incorporar-se al mercat laboral. A través d’un conjunt d’activitats i de formació, el programa anima i ajuda a les dones nouvingudes i, a dones en risc d’exclusió social, a assolir els coneixements acadèmics bàsics i tecnicoprofessionals per desenvolupar l’activitat laboral, conèixer les habilitats i capacitats personals manifestes o ocultes, i adquirir o recuperar habilitats socials i, finalment adquirir les tècniques necessàries per incorporar-se al mercat laboral.

Mitjançant mòduls d’aprenentatge, un espai tutorial amb dinàmiques grupals i tutories individualitzades, formació pràctica i seguiment personalitzat, el programa busca facilitar entrevistes i la coordinació amb empreses, que poden oferir llocs de treball adequats al perfil laboral de les dones que atén Càritas, per realitzar pràctiques que poden conduir posteriorment a un possible lloc de treball estable.

Amb aquest tercer any de col·laboració, Fundació Mina fa palès el compromís manifestat en el seu dia de seguir donant suport a futures accions formatives orientades a la inserció laboral de persones en risc d’exclusió social ateses per Càritas.

L’any passat, Salvador Obiols, director general de Càritas, va fer lliurament a Marià Galí de la creu “Ajuda’ns a ajudar”, realitzada per un membre de Càritas amb materials reutilitzats i que vol simbolitzar l’objectiu del programa, per agrair l’ajut que reben de la Fundació.