Fundació Mina. Nova aplicació programa Ajuts Escolars, curs 2015-2016

FUNDACIÓ MINA ATORGA 21.500 EUROS EN UNA NOVA APLICACIÓ DEL PROGRAMA D’AJUTS

El president de MINA, Aigües de Terrassa i de Fundació Mina, Marià Galí, acompanyat de la 1a Tinent d’Alcalde i Regidora d’Educació de l’Ajuntament de Terrassa, Rosa Ribera, ha presentat avui el Programa d’Ajuts Escolars, per al curs 2015-2016, per als estudiants de famílies amb dificultats econòmiques de Terrassa i ha presidit la signatura dels convenis amb els consells escolars.

Amb els nous convenis signats avui amb 27 escoles d’infantil i primària, 14 d’ESO i  2 de les d’Educació Especial que s’incorporen enguany a aquest programa, rebran 21.500 euros per al curs 2015-2016. El programa d’Ajuts als Escolars de Terrassa té l’objectiu que els alumnes de famílies amb dificultats econòmiques tinguin accés als materials, llibres i activitats a cada centre per al bon aprofitament del curs escolar. El programa s’aplica a la meitat de les escoles cada curs.

Fundació Mina, al costat també de les escoles d’Educació Especial

Enguany s’incorporen al programa les escoles d’Educació Especial i, per tant per aquest curs reben l’ajut dos de les quatre que hi ha a la ciutat, concretament El Pí i l’Escola Crespinell. Les altres dues (Fàtima i l’Heura), ho percebran el curs vinent. Les dotacions del programa, s’apliquen sempre en dos anys, la meitat de les escoles ho perceben un curs i les altres el curs següent.

Amb la signatura d’aquests convenis, la Fundació Mina ha destinat fins ara 103.500 euros al programa d’Ajuts Escolars des que es va iniciar l’any 2010. Des d’aleshores, segons l’aplicació que n’han fet els consells escolars, s’estima que amb els ajuts que s’han lliurat avui, conclòs el curs que acabem de començar, s’haurà pogut ajudar des de llavors a més de 4.200 alumnes.

Marià Galí, ha presentat el programa d’enguany, fent repàs a més de les altres activitats que es realitzen prop de les escoles com el programa d’activitats que es duu a terme amb el PAME, on el curs 2014-2015 es van fer per a 64 escoles amb un total de 6.265 alumnes alguna de les 12 activitats educatives relacionades amb l’aigua i el medi ambient. També va recordar l’exposició “Què hi ha darrere l’aixeta?” que Mina, Aigües de Terrassa té a la seva disposició a l’Espai Obert així com el premi al millor expedient de Batxillerat, recordant les bases als centres que realitzen aquest cicle.

Per la seva part, la Regidora ha agraït aquesta tasca i totes les que realitza la Fundació en la seva implicació no només amb el món educatiu, especialment en la coresponsabilitat en l’educació dels nostres joves i en garantia de la igualtat d’oportunitats i de la inclusió social, sinó a més amb tota la ciutat, on desenvolupa des de fa temps la seva tasca principalment de solidaritat.

veure video

Imatge de l'acte