Fundació Mina i Oncolliga renoven la seva col·laboració

La Fundació Mina i la Fundació Lliga Catalana d’Ajuda Oncològica (Oncolliga) han signat el conveni de renovació de la col·laboració que fa possible el manteniment del programa “Temps per cuidar-te”. Mitjançant aquest, Oncolliga organitza, durant tot l’any a Terrassa, un conjunt d’activitats i tallers gratuïts adreçats a malalts oncològics, familiars i cuidadors per tal de donar-los suport en el seu dia a dia.

Aquests tallers ofereixen eines per fer front a la situació que viuen i permeten la interacció amb la resta de persones que es troben en les mateixes circumstàncies, possibilitant l’intercanvi d’experiències. Els més de 400 participants anuals en els tallers mensuals i activitats de Temps per cuidar-te són persones afectades per la malaltia que es dirigeixen a Oncolliga, bé per iniciativa pròpia o seguint la recomanació dels metges de l’hospital o del CAP.

Amb la signatura d’aquest conveni, la Fundació Mina aporta, per cinquè any consecutiu, els recursos per mantenir aquest programa, per a l’edició i impressió del material de difusió i per a realitzar els tallers, que ofereixen comprovats beneficis en la salut emocional i el benestar de les persones que hi participen. Aquest mes de novembre es duu a terme el Curs de Gestió de l’Estrès per Sofrologia, tallers de Tai-Txi i Txi Kung i recentment la conferència “Resolem dubtes amb les estomaterapèutes”.

L’acció social de la Fundació Mina

La col·laboració entre la Fundació Mina i Oncolliga, que es va iniciar el 2013, forma part del conjunt d’accions de caire social que Mina realitza encaminades a afavorir el desenvolupament d’activitats a Terrassa per a l’assoliment dels mínims vitals per a les persones, la protecció de la infància i la defensa contra la marginació social. Amb aquest objectiu, la Fundació Mina col·labora a través de qualsevol mitjà posant el focus en persones i entitats de qualsevol tipus que persegueixen aquesta mateixa finalitat, com és el cas d’Oncolliga.

Els recursos que aporta la Fundació provenen, gairebé en la seva totalitat, de l’entitat fundadora Mina, Aigües de Terrassa i del seu Grup d’empreses i en cap cas han estat imputats com a despesa en les tarifes d’aigua dels diferents municipis abastits.

Marià Galí i Joaquim Gil, signant el conveni

Srs. Joaquim Gil i Marià Galí i  Sra. Agnès Reyes