Fundació Mina dóna suport als Casals d'Estiu 2015

Fundació Mina signa amb l’Ajuntament de Terrassa un conveni de suport a les entitats de lleure de la ciutat, Casals d'Estiu 2015.

La Fundació Mina d’Aigües de Terrassa i l’Ajuntament de Terrassa, a través del Servei de Joventut i Lleure Infantil, han signat aquest matí, a la seu de la Casa Baumann de Terrassa,  un conveni de col·laboració pel qual Fundació Mina es compromet amb les entitats de lleure infantil i juvenil de Terrassa mitjançant dues línies d’ajuts: la col·laboració econòmica per tal de donar suport a la formació dels futurs monitors i monitores de temps de lleure; i el suport  a la contractació del servei de socorristes per tal de facilitar la realització d’activitats de nens i nenes a les piscines de la ciutat, dins les activitats de Casals d’Estiu.

El conveni l’han signat el President de la Fundació Mina, Marià Galí, i el Tinent d’Alcalde de l’Àrea de Serveis a les Persones, Cohesió i Benestar Social de l’Ajuntament de Terrassa, Manuel Pérez.

Emmarcat en el ‘Pla de formació en el Lleure’, i com a eina pel foment de la inserció laboral dels joves, la Fundació Mina, aporta la quantitat necessària per al finançament del 50% del total del cost de 35 beques a la formació per a l’obtenció del carnet de monitor/a en el lleure, i el títol oficial de Certificat de Professionalitat de dinamitzador d’activitats de temps lliure educatiu infantil i juvenil.  Fundació Mina ja ha participat en els tallers formatius adreçats a monitors i monitores. Aquesta iniciativa s’afegeix a les diferents activitats educatives que avui la Fundació ja imparteix a les escoles de la ciutat dins de l’Agenda del Servei d’Educació.

El conveni signat amb l’Ajuntament de Terrassa també recull el compromís de la Fundació en sufragar la despesa de contractació del servei de socorristes, i que inclou el sou del personal especialitzat, així com cost del material imprescindible (roba, material mèdic, desfibril·lador). Aquest es tracta d’un recurs necessari per tal que els nens i nenes de la ciutat que participen als Casals d’Estiu puguin veure inclosa la piscina a les programacions de les entitats de lleure.

Veure video

Manuel Perez i Marià Galí