EL SECTOR DEL SUBMINISTRAMENT D’AIGUA OFICIALITZA L’ACOMPLIMENT DE LA LLEI DE LA POBRESA ENERGÈTICA 24/2015

Diverses empreses del sector han signat sengles convenis amb el Departament d’Empresa i Coneixement de la Generalitat

Mina Pública d’Aigües de Terrassa, Sorea, Aigües Sabadell i Aigües de Barcelona així com diverses empreses de distribució d’aigua potable de Catalunya participades per empreses del grup Agbar, i altres empreses subministradores, han signat convenis de col·laboració amb el Departament d’Empresa i Coneixement de la Generalitat de Catalunya per desenvolupar la Llei 24/2015 per garantir el subministrament d’aigua a famílies en risc d’exclusió social.

Mitjançant aquests acords, aquestes companyies es comprometen a concedir ajuts a fons perdut o a aplicar descomptes notables en el cost dels consums mínims a persones i unitats familiars en situació de risc d’exclusió social. Aquestes empreses tenen uns 3 milions de clients i abasten uns 5,9 milions de persones a Catalunya.

Els convenis subscrits ratifiquen el compromís de les subministradores de garantir el subministrament d’aigua de les famílies en situació de vulnerabilitat.

Mina, Aigües de Terrassa, ratifica que compleix estrictament el que preveu aquesta normativa  respecte als talls de subministrament i, a més amés,  té establerta la Tarifa Social des del febrer de 2013 i Fundació Mina complementa la tarifa amb el Fons Social de l’Aigua des del març 2014 aplicant també quan la situació ho demana, el protocol per evitar talls de l’aigua, tot en estreta col·laboració amb Serveis Socials dels Ajuntaments en els que ja  s’apliquen aquests ajuts, Terrassa, Rellinars, Ullastrell i Matadepera .

Imatge del Diariel Punt Avui de la noticia