CREACIÓ DEL FONS SOCIAL DE L'AIGUA

L’alcalde de Terrassa, Jordi Ballart; el president de la Fundació Mina, Marià Galí, i el director general de MINA, Aigües de Terrassa Josep Lluís Armenter, han signat el conveni de col·laboració entre les tres entitats per a facilitar l’accés dels usuaris més necessitats a noves bonificacions en el rebut de l’aigua, que milloren els actuals mecanismes d’ajuts socials en aquest àmbit.

Veure video
Mitjançant aquest conveni, Fundació MINA posa a disposició dels usuaris més necessitats un Fons Social de l’Aigua dotat amb 30.000 € en el primer any de vigència. Amb aquest fons, la fundació atorgarà ajuts que s’afegiran a la tarifa social de l’aigua, i que a la pràctica comportaran una reducció d’aproximadament el 75% del rebut mig. Per la seva banda, l’Ajuntament de Terrassa, que ja col·labora amb MINA, Aigües de Terrassa tramitant les sol·licituds de la tarifa social, es compromet en aquest conveni a fer difusió del nou ajut.

La tarifa social, una iniciativa pionera a Catalunya acordada l’any passat pel Consistori i l’empresa, consisteix en una reducció del 90% de la quota de servei habitual per als dos primers trams de consum (fins a 30m3/trimestre). Se’n poden beneficiar els usuaris empadronats en l’adreça del subministrament, amb ingressos inferiors a la renda mínima de suficiència ponderada segons nombre de residents en l’habitatge, que estiguin en atur, no disposin d’altres immobles o propietats arrendades i es trobin en situació greu de disminució d’ingressos.

Amb el Fons Social de l’Aigua, els usuaris de la tarifa social que no puguin fer front al rebut reduït podran sol·licitar aquest nou ajut, que contempla el 10% restant de la quota de servei més el primer tram de consum.

Per als casos en què ni tan sols es pugui fer front al 25% del rebut, l’Ajuntament de Terrassa i MINA, Aigües de Terrassa disposen també d’un protocol per a la prevenció de talls de subministrament per morositat en famílies necessitades, i els Serveis Socials municipals continuaran atorgant ajuts d’emergència com fins ara.

Més informació sobre ajuts en la factura de l'aigua aquí

Descarregar PDF