Presentat el llibre ELS OCELLS A LA ZONA DE CAPTACIÓ DE MINA AL RIU LLOBREGAT

Dilluns 29, a la sala d’actes de la Biblioteca central de Terrassa, es va dur a terme la presentació del llibre “ELS OCELLS A LA ZONA DE CAPTACIÓ DE MINA, AIGÜES DE TERRASSA AL RIU LLOBREGAT. CINC ANYS DE SEGUIMENT 2007-2011”.

Marià Galí, president de Fundació Mina, va presentar l’acte, al qual també va participar el 3r Tinent d’alcalde de Territori i Sostenibilitat i regidor de Medi Ambient, Sostenibilitat, Neteja i Protecció Civil, Marc Armengol, que va dirigir unes paraules als presents. Arnau Bonan, autor del llibre, va explicar la metodologia de l’estudi, i Santiago Mañosa, president de l’Institut Català d’Ornitologia, va oferir una conferència sobre poblacions d’ocells.

Aquesta publicació recull els resultats dels cinc anys de realització del Seguiment d’Ocells Comuns de Catalunya, a la zona de captació d’aigua que la companyia té al terme municipal d’Abrera al riu Llobregat. Aquest seguiment, permet fer una anàlisi i estudi del progrés de la biodiversitat de les aus que alhora és un indicador fiable de la qualitat de les aigües del tram de riu d’on capta, tracta, potabilitza i subministra la companyia a, entre d’altres, la ciutat de Terrassa.

Arnau Bonan, biòleg i autor del llibre va presentar la metodologia aplicada en el “Seguiment d’Ocells Comuns de Catalunya” i els resultats plasmats a l’obra així com l’activitat d’educació ambiental que s’ofereix a les escoles de Terrassa per tal que els alumnes comparteixin les tasques d’anellament, anàlisi i alliberament de les aus.

Santiago Mañosa, president de l’Institut Català d’Ornitologia, va detallar en la seva conferència els 40 anys d’activitat de l’entitat, ressaltant com a principal objectiu el d’obtenir informació sobre la distribució, tendències i  biologia de les poblacions d’ocells, estudiar comportaments i difondre un coneixement útil per a la conservació de les aus i els seus hàbitats.

Finalitzada la conferència es va obrir un torn de preguntes i finalment, Marc Armengol va cloure l’acte al qual hi van assistir una cinquantena de persones a les que es va obsequiar amb el llibre.

Arnau Bonan, Marc Armengol, Marià Galí i Santiago Mañosa

Aspecte de la sala