NETEJA DE TORRENTS I RIERES

2015: QUINZE ANYS SEGUITS NETEJANT TORRENTS I RIERES

• Un any més, les entitats Fundació Mina, l’Associació local d’Entitats per a la Inclusió (ALEI) i l’Ajuntament de Terrassa desenvolupen el conveni per a la neteja de torrents i rieres del nostre entorn geogràfic, amb la voluntat de dedicar esforços a la millora de la qualitat de vida de les persones i el medi on habitem.

Aquest és el QUINZÈ any consecutiu que Fundació Mina porta a terme la neteja de torrents i rieres dels municipis on presta servei Mina. Aquesta neteja consisteix en la retirada de deixalles, runes i altres residus, sense actuar sobre la vegetació de les lleres. Es tracta d’una acció voluntària, necessària per retirar la gran quantitat de brutícia i deixalles que hi ha, especialment en aquelles zones amb major trànsit de vianants. Des de l’any 2001, ja s’han retirat prop de 184 tones de residus i deixalles.

Enguany, la zona on es farà la neteja de torrents i rieres és l’àrea que envolta la passarel·la de Sant Llorenç, a la Riera de les Arenes. La durada prevista per netejar aquests espais és de gairebé un mes, durant el qual un total de cinc persones es dedicaran a aquesta tasca. En les àrees on s’actua, Fundació Mina insisteix i recorda amb lones informatives als ciutadans la importància de mantenir aquests espais nets.

Són tres les finalitats d’aquesta campanya: facilitar la integració sòcio-laboral de col·lectius desafavorits, recuperar el medi natural de torrents i rieres del nostre entorn i conscienciar a les persones de les poblacions on opera Mina, Aigües de Terrassa vers una cultura de respecte amb el medi; finalitats i objectius amb els que Fundació Mina sempre s’ha involucrat.

2014 Organització de les tasques

Rètol conscienciador