ALLIBERAMENT DE RAPINYAIRES

Fundació Mina i Miloca (Associació d’Amics del Centre de Recuperació de Fauna Torreferrussa), han efectuat aquest divendres 15 de març, l’alliberament d’un xoriguer, de la família dels falcons juntament amb alumnes de l’Escola Salvador Vinyals.

El xoriguer alliberat ha estat recuperat en el Centre de Recuperació de Fauna Salvatge de Torreferrussa, on el va portar un ciutadà que el va trobar ferit al seu jardí a la zona de Polinyà.

A més de l’alliberament en sí mateix, l’educadora de Fundació i Miloca, Elisenda Navarro ha explicat als alumnes, com es va trobar l’animal i la feina de recuperació duta a terme pel Centre de Recuperació de Fauna Salvatge de Torreferrussa, un dels primers de tot l'Estat, creat l'any 1980 i situat al municipi de Santa Perpètua de Mogoda. Igualment els va informar de l’important que és l’equilibri entre totes les especies del nostre ecosistema i el paper clau que hi juguen tots i cada un dels components de la flora i fauna que ens envolta, amb l’objectiu de donar un pas més en la conscienciació de nens i nenes en la protecció del medi ambient.

La zona de l’alliberament ha estat l’espai entre els carrers Astúries i Rioja i el cementiri, tocant l’escola.

Els alumnes han pogut observar de prop el xoriguer abans de deixar-lo anar per tal que, fent varies passades per damunt del grup que l’observava, es perdés en la llunyania.