Inaugurada la nova exposició ''Què hi ha darrere l'aixeta?''

Aquest divendres, Marià Galí, president del Consell d’Administració de Mina, Aigües de Terrassa, acompanyat de Josep Lluis Armenter, director general i Marta Brull, Directora Tècnica del Laboratori i Sotsdirectora de Qualitat i Medi Ambient, i Eva Herrero, regidora de Medi Ambient i Sostenibilitat de l’Ajuntament de Terrassa, han inaugurat la nova exposició temporal “Què hi ha darrere l’aixeta?” a l’Espai Obert de Mina, Aigües de Terrassa amb la voluntat de mostrar la tecnologia i l’equip humà que hi ha darrere l’aixeta per tal de portar aigua de la màxima qualitat a les llars i alhora també fer una introducció a la tasca social (RSE) que està duent a terme la Fundació Mina.

El material expositiu consta de dos vídeos, un que mostra conceptualment tant la tecnologia com les persones que hi ha “darrere l’aixeta” per tal que l’aigua, des del moment de la seva captació arribi amb la màxima garantia sanitària a les nostres llars i indústries i alhora, mostrar també la tasca que es desenvolupa des de la Fundació Mina envers la societat i els ciutadans, una pantalla per mostrar el recorregut físic que fa l’aigua. A través d’aquesta pantalla el visitant pot navegar per les nostres instal·lacions i veure les característiques tècniques del què visitem, un mural de més de dos metres d’amplada amb el títol “Com ho fem?”, que mostra els processos en general i les diferents etapes en particular (Captació, oxidació, floculació, filtració amb sorra, amb carbó, stripping, desinfecció amb clor i distribució). I un segon mural explica les actuacions de la Fundació. Finalment, l’exposició compta amb un element icònic d’una aixeta gegant de més de dos metres d’alçada.

Amb l’exposició “Què hi ha darrere l’aixeta?”, es vol apropar el públic al complex procés que comença quan es recull l’aigua als punts d’abastament fins que arriba al consumidor. Aquest procés inclou el manteniment i control permanents de la xarxa, sofisticats sistemes d’anàlisi, tractament, emmagatzematge i conducció de cabals.

Amb la pantalla de l'interactiu

Imatge de les intervencions