Fundació Mina crea els premis als valors socials

El president del patronat de la Fundació Mina, Marià Galí, i el president de l’Associació de Clubs de Futbol de Terrassa i Comarca, Miguel Àngel Moreno, han presentat el Premi FUNDACIÓ MINA als valors socials i joc net que, per primera vegada, s’atorgaran en el transcurs de la FESTA DEL FUTBOL, patrocinada per la Fundació. A l’acte de presentació, Galí i Moreno han signat el conveni de col·laboració pertinent.

Marià Galí ha comentat que en altres esports i sempre en categories d’escola com són el hockey, la natació o l’handbol, ja hi havia establertes vies de col·laboració i suport, i que feia temps que cercaven la millor forma per tal de poder-la establir en el món del futbol. I així, en converses iniciades des de fa mesos, “s’ha trobat en la FESTA DEL FUTBOL, el marc idoni per tal de reflectir la seva voluntat expressa de contribuir a promocionar la cultura dels valors socials, integradors, de joc net, en edats formatives, per sobre inclús dels merament esportius”, instaurant-hi, d’acord amb l’organització, els Premis Fundació al joc net, a més de l’ajut en materials per al Torneig.

De la seva banda, Miguel Àngel Moreno, president de l’Associació organitzadora, ha presentat la FESTA DEL FUTBOL que es disputarà el matí (de 9 a 14 hores) del dissabte 2 de juliol al Camp del Bonaire i que comptarà amb la participació de les escoles de futbol dels següents clubs: Les Fonts, Maurina, San Cristóbal, E.F. Manu Lanzarote, Ca n’Anglada, Matadepera, San Lorenzo, Sant Pere Nord, Terrassa, Jabac, Can Boada i Bonaire, que serà la seu. En total, uns 140 nens i nenes gaudiran de la jornada.

A la presentació, Moreno ha agraït a Fundació Mina la seva col·laboració i l’establiment dels Premis, ja que segons ha dit, “és voluntat dels organitzadors que sigui una veritable festa del futbol, del futbol base, dels nens i nenes, de les famílies, dels clubs, i de tots els assistents.” Moreno també ha explicat que al llarg de gairebé deu edicions, aquest torneig no ha contemplat una estructura pròpiament dita de tipus competició, sinó encreuaments triangulars entre els equips participants, per promoure que passin una bona jornada de futbol.

A l’edició d’enguany, al final de la FESTA es concedirà el Premi Fundació Mina a l’actuació col·lectiva, a un equip que s’hagi destacat pel seu respecte i aplicació dels valors socials, joc net i bon comportament dels seus components, i dos reconeixements a altres actuacions en el mateix sentit, que poden ser individuals o col·lectives, a jugadors, membres de l’estaf dels equips o fins i tot afició o espectadors.

La decisió del seu atorgament es durà a terme comptant principalment amb el criteri de l’equip arbitral que dirigirà el torneig.

veure video

Srs. Moreno, Galí i Bascó