CURSOS DE CATALÀ

Com a cloenda de l’acte de lliurament de diplomes als estudiants que han finalitzat el 23è curs de Català Bàsic per a persones immigrades es va dur a terme la conferència de Marià Galí, 175 anys de trajectòria de Mina, amb la projecció dels dos videos "Què hi ha darrere l'aixeta?" i "Mina, 175 anys d'història", amb l'habitual taula rodona amb els assistents.

Cursos de català per a la població treballadora immigrada

Des del 2006, en col·laboració amb el Consorci per a la Normalització Lingüística, de Terrassa i Rubí, organitzem dos cursos anuals de català per a persones immigrades. Aquesta activitat és fruit del conveni signat entre Fundació i el Consorci per tal de donar a conèixer i promoure entre la població treballador immigrada la nostra llengua.

Signatura del conveni
Anualment doncs, dos grups de 25 persones reben aquests cursos destinats a la població nouvinguda, de 45 hores de durada, i al final del mateix se'ls atorga el corresponent diploma-certificat d'aprenentatge. En els actes de lliurament, conegudes personalitats del món de la cultura, ens han acompanyat. Aleix Pons, president d'Omnium cultural Terrassa, l'any 2011, i reconeguts escriptors com Sílvia Alcantara i Vicenç Villatoro (2012), Maria Barbal i Màrius Serra (2013) i Joan Manel Oller i Najat el Hachmi (2014), l'actriu Rosa Boladeras (2015) l'escriptor David Vila (2017), i la darrera conferència de Marià Galí (2018), els quals han dirigit paraules als alumnes sobre el nostre idioma, la importància d'aprendre'l per a la millor integració i el que ha significat en les seves respectives vides personals i professionals, el fet de poder conèixer, dominar i parlar-lo ara, de forma habitual.

Fundació hi ha destinat 64.500 €, per a que més de 510 persones fins avui hagin rebut aquesta formació. Als alumnes a més, Fundació els facilita un glossari de paraules relacionades amb la vida cotidiana i en especial amb l'aigua i el medi ambient, traduïdes a cinc idiomes i una col·lecció dels llibres que editem.

2018 amb Marià Galí, president de Mina

2017 amb l'escriptor David Vila