CÀTEDRA UNESCO DE SOSTENIBILITAT- UNIVERSITAT POLITÈCNICA DE CATALUNYA -

Presentat el darrer número de la revista "Sostenible?", que compta amb la col·laboració de Fundació Mina.

Des del 2001, s'ha establert una col·laboració econòmica de 2.500 euros anuals, per a l'edició del numero anual de la revista "Sostenible?", que edita aquesta càtedra i que principalment abarca temes de sostenibilitat mediambiental, lligada a articles del món social i econòmic. L'any 2010, el Patronat de la Fundació va decidir destinar els seus recursos a un millor aprofitament en el camp de la recerca i, coincidint amb la voluntat de la Càtedra, vam decidir enfortir aquests vincles entre ambdues entitats, a través de la potenciació de les activitats de recerca col·laborativa en l'àmbit del desenvolupament humà sostenible, i per això, i per donar a aquesta col·laboració caire molt més actiu, vam creure que la millor fórmula de col·laboració era definint projectes d'interès d’ambdues entitats i desenvolupar-los. Aquesta nova col·laboració, es va plasmar en un conveni de tres anys de durada, 2010 a 2012, per a la realització de projectes de Recerca Conjunt.  El desenvolupament d'un tema conjunt, implica la codirecció dels treballs escollits que es realitzaran amb la participació d'alumnes de la fase final del Màster de Sostenibilitat de la Universitat Politècnica de Catalunya. Fundació Mina, es va comprometre a prestar tot el suport als responsables, assumint la codirecció dels projectes i, principalment, la dotació d’unes beques anuals de 3.000 euros c/u. per al desenvolupament del projecte. La Catedra (UPC),  designava el/la alumne/a becat/da i l'organització dels recursos humans, materials i financers necessaris per a la realització del projecte, amb la codirecció, coordinació i control del projecte. També la redacció i el lliurament dels informes corresponents.

Els títols editats de la revista sostenible són els següents, continguts que es poden veure en aquest enllaç:

1995 LA GLOBALITZACIO 2000 LA BIOTECNOLOGIA
2001 AFRICA, UN REPTE MUNDIAL 2002 LES AGENDES 21
2007 LA DEMOCRÀCIA 2004 RECERCA I ÈTICA
2005 SOSTENIBILITAT, UN MARC… 2006 ENERGIA
2007 SOSTENIBILITAT I COMPLEXITAT 2008 SOSTENIBILITAT I EDUCACIÓ
2009/10 AVALUACIÓ DE LA SOSTENIBILITAT 2011 RECICLAR CIUTAT
2012 SOCIETAT EN CRISI 2013 ALTERNATIVES A LA CRISI
2014 CORRUPCIÓ

I els treballs de recerca desenvolupats, han estat:

2011: Estudi i validació del canvi de mitjà filtrant, (de Carbó Actiu Granulós, a argila expandida Bio-1500) per a la millora de l’eliminació d’amoni, Ferro, Manganés i matèria orgànica, en el procés de potabilització d’aigua, mitjançant tècniques d’oxidació avançada amb aire en medi filtrant estàtic. Es vol intentar minimitzar l’adició de preoxidant a l’etapa de decantació, a més de millorar el tractament des del punt de vista del rendiment,  treball desenvolupat per la Sra. Paola Del Chicca.
2012: “Validesa dels mètodes de mesura de l’aigua no enregistrada en ciutats com Terrassa”, treball desenvolupat pel Sr. Enric Lloret, qui actualment està treballant en la segona etapa de l'esmentat treball en altres aspectes relacionats.

Conferència ''Responsabilitat social i sostenibilitat'' a càrrec de la Sra. Joana Diaz Pont, periodista i professora del Departament de Comunicació Corporativa de la Universitat de Vic. 27 gener 2009.

Descarregar PDF