BECA FUNDACIÓ MINA PER AL MILLOR TREBALL DE FI DE GRAU/MÀSTER DEL CAMPUS TERRASSA

En el transcurs de l’acte de Graduació de l’Escola d’Enginyeria de Terrassa, el secretari del Patronat de la Fundació Mina, Avel·lí Martorell va lliurar aquesta beca, 1a edició, dotada en 3.000 euros, a l'alumne Albert Rosa Calvet, autor del Projecte titulat “Optimització de l’eliminació de trihalometans (THM) en dipòsits de distribució. Realització d’un programa de càlcul per a la implementació del funcionament automatitzat en funció de Q, temps de residència, THM a l’entrada, clor lliure, temperatura de l’aigua i ambiental i altres paràmetres influents en la cinètica de la formació dels THM”, desenvolupat sota la tutoria del professor Albert Masip. Amb aquest projecte, Albert Rosa, que en aquest acte també es va graduar, ha obtingut una qualificació de 9,5.

Fundació Mina i la UPC van signar el 2010 un conveni per reconèixer els millors projectes de fi de Grau/Màster. Per aquest curs 2013/2014, ambdues parts van reorientar les bases, establint aquesta beca que, a més, compta amb l’assessorament de Mina, Aigües de Terrassa. La comissió avaluadora amb representació de Mina, de la Fundació i de les escoles EET (Escola d’Enginyeria de Terrassa) i ETSEIAT, (Escola Tècnica Superior d’Enginyeries Industrial i Aeronàutica de Terrassa), analitza i estudia totes les propostes presentades i escull per a la Beca el projecte més adient per la seva “innovació i emprenedoria, i la capacitat de transferència de tecnologia en el teixit industrial de les empreses del cicle integral de l’aigua, amb especial aplicació als processos de captació, potabilització, anàlisi i control, depuració i reutilització”.

Albert Rosa i Avel·lí Martorell