ACTIVITATS EDUCATIVES PAME (2006-2015)

Fundació Mina, dedica especials esforços en donar formació, especialment en el Cicle de l'AIgua i en cultura i respecte mediambiental, als nostres escolars. Vam iniciar aquesta activitat, des de sempre gratuïta per a les escoles, amb l'activitat "Salvem l'Òliba", el 2006, fruit d'una activitat anterior com era la campanya per a la reintrodució de l'Òliba a la nostra comarca.

Des de llavors, hem ampliat la nostra oferta d'activitats educatives fins a 12, adaptades als diferents cicles formatius i amb un increment constant del número d'alumnes als quals hem donat formació.

Aquest darrer curs 2014/2015, hem assolit novament xifres rècord en alumnes. 6.265 han estat destinataris d'aquestes activitats.

Actualment el gruix principal d’activitats són les relacionades amb el cicle de l’aigua, “El Cicle natural”, “Estats de l’aigua”, “Intervenció de l’ésser humà”, i per als més petits “Descobrim l’aigua”.

L’oferta d’activitats s’ha anat incrementant any rere any, des de la inicial “Salvem l’òliba”, fins a completar l’oferta de 12 activitats educatives com, entre d’altres, “L’aire i l’atmosfera, el CO2” les “Aus i la Biodiversitat al Llobregat”, i “l’ADN, la molècula de la vida”, activitats que es poden complementar amb la visita a l'exposició a l’Espai Obert de Mina, Aigües de Terrassa al carrer del nord 81.  Actualment és "Què hi ha darrere l'aixeta?".

Aquestes activitats reben una valoració mitjana, sostinguda els darrers quatre cursos, de 9 sobre 10.

Fundació Mina ha destinat aquest darrer curs 2014/2015 a la realització d’aquestes activitats, gratuïtes per a les escoles, gairebé 20.500 euros, bàsicament educadors ambientals i materials, fruit de la col·laboració amb MILOCA (Associació d’Amics del CRFS de Torreferrussa) i l’ICO (Institut Català d’Ornitologia). video curs 2012/2013

Des del 2006, Fundació Mina ha destinat més de 115.000 € a aquestes tasques educatives.

Aquestes són les memòries dels darrers cursos:

Curs 2014/2015

Curs 2013/2014, Curs 2012/2013, Curs 2011/2012, Curs 2010/2011, Curs 2009/2010

Imatge de l'activitat en una escola

Imatge de l'activitat Aus i Biodiversitat al Llobregat