Presentat el CD Concierto de Aranjuez per a dues guitarres

Presentat el CD “Concierto de Aranjuez”, una adaptació per a dues guitarres interpretada pel duo Muñoz Coca i Santi Pavón, edició que ha comptat amb el patrocini de la Fundació.

L’edició del disc s’ha fet coincidint amb el 75è aniversari de l’estrena d’aquesta composició tan icònica del mestre Joaquín Rodrigo (1901-1999). El 9 de novembre de 1940 es va presentar per primera vegada al Palau de la Música Catalana de Barcelona.

Amb la presentació del CD es vol contribuir a la celebració d’aquest 75è aniversari de l’estrena d’aquesta gran producció. Aquesta adaptació, única ocasió en què el “Concierto de Aranjuez” ha estat interpretat per dues guitarres, pretén aportar una nova visió, que pot ser qualificada com una obra de cambra de caire més intimista, però a la vegada conservant tota la seva musicalitat, la seva essència i l’esperit d’aquesta gran obra de Rodrigo.

Marià Galí, president de la Fundació  Mina, ha ressaltat “l’inèdit del format, doncs és la primera vegada que s’enregistra aquesta versió per a dues guitarres, i la coincidència volguda a títol d’homenatge per l’assenyalat aniversari de la primera interpretació del “Concierto de Aranjuez”.

Per la seva part, Santi Pavón, a més d’excusar la presència del mestre Muñoz Coca per motius de salut, ha agraït la col·laboració de la Fundació en aquest projecte i en d’altres en benefici de la ciutat, i ha destacat “la diversa literatura musical que hi ha per a interpretacions a dues guitarres”. El duet Muñoz Coca -  Pavón, que està especialitzat en aquest registre de dues guitarres, interpreten també en aquest CD la “Suite Francesa en Si Menor núm. 3” de Bach,  (6 obres), i  “Cinco Dúos característicos”, del compositor canari Blas Sánchez, dedicades pel seu autor al duo Muñoz Coca – Santi Pavón, aquestes últimes especialment composades per a duet de guitarres i que també han estat enregistrades, la majoria interpretades per primera vegada, el que fa la singularitat i peça única d’aquest CD.

El disc ha estat enregistrat, mesclat i masteritzat a Temps Record Estudi (Terrassa).

Santi Pavón i Marià Galí