2a. JORNADA SOBRE INNOVACIÓ SOCIAL

Sota el títol “Innovacions socials per a l’ocupació juvenil”, coorganitzada per la Fundació MINA, d’Aigües de Terrassa i l’Ajuntament, s’ha celebrat a Terrassa la segona edició de la Jornada “La Innovació social” amb la intenció d’ aportar experiències internacionals i nacionals d’innovació social des de la perspectiva de la seva contribució a l’ocupació juvenil.

Mitjançant la identificació de models innovadors, l’objectiu de la Jornada ha estat trobar noves eines per a mitigar el que ha esdevingut un dels grans problemes de la nostra societat: la dificultat dels joves per aconseguir sortides laborals/professionals.

A la conferència inaugural, Jordi Ballart, Alcalde de Terrassa, sota el títol “Terrassa aposta per la Innovació social”, ha apuntat els cinc punts d’aquesta aposta: l’Ajuntament com a líder i impulsor de la innovació social; la creació d’una xarxa d’innovació social a la nostra ciutat; donar més visibilitat al sector de la innovació; aportar solucions al repte del seu finançament (entre d’altres, un fons social d’inversió, bonificacions fiscals, micromecenatge, etc.); i finalment, mobilitzar els espais buits de la ciutat i posar-los a disposició de la innovació social.

A la taula rodona, moderats per Ricard Valls, David Garrofé, Secretari General de Cecot, Josep Prats, Director Gerent de la Cambra de Comerç, Aina Vidal Saez, Responsable d’Acció Jove de CCOO de Catalunya, Josep Santcristòfol, Secretari comarcal d’UGT - Vallès Occidental i Xavier Pont, Co-fundador de la Fundació ship2B, han exposat els seus punts de vista a l’entorn de les “Polítiques i propostes per a l’ocupació juvenil”

Finalment, de la mà de l’experta nord-americana Tricia Hackett, directora d’Innovació Social Aplicada de “The Young Foundation”, hem conegut la visió d’aquesta fundació sobre “La innovació social, aportacions a l’ocupació juvenil”. Ha tractat aquestes possibles aportacions, fent un trajecte dins la seva fundació, els projectes en els que estan treballant, la metodologia dels mateixos i el fet que des de la seva creació, el febrer de 1954, es segueix el llegat del seu creador Michael Young, centrat en dues idees base com són:
No esperis per permisos, fons o acceptació de les grans institucions, simplement ves i fes-ho i Sempre assumeixi un "no" com una pregunta

Marià Galí, president del Patronat de Fundació Mina i de Mina, Aigües de Terrassa, en la cloenda de la jornada, ha manifestat que “en la primera jornada celebrada ara fa un any, de la mà de Julian Ugarte i altres conferenciants, vam voler analitzar com des la innovació social es poden produir resultats d’impacte social i contribuir a que aquesta passi a formar part dels processos d’innovació i canvi a les organitzacions. En la present jornada, hem volgut anar més enllà i, amb l’expertesa dels conferenciants d’avui, Sr. Jordi Ballart i Sra. Tricia Hackett, i també amb l’enriquidor debat mantingut i aportacions fetes pels membres de la taula rodona, representants dels diferents sectors de la nostra societat, creiem, si més no, haver aportat el nostre gra de sorra per a la millora de la qualitat de vida de les persones i el medi on habitem, lema de la nostra Fundació”.